You know what grinds my gears

Har ett futtigt störningsmoment. Dagens modevärld i Sverige. Främst bland bloggare.
Runt denna mer kyliga årstid så är det populärt med mörkare färger, nitar, lack och läder. Det börjar därmed krylla av små Isabelles överallt (haha okej kanske inte) Ska väll inte klaga för mycket, poppis att se ut som jag = billiga gåffkläder överallt. Jag lovar att detta inlägg har en slutkläm.
Det jag stör mig på dock är när små brudar tror dom är så sjukt originella, när dom adderar något från oss svartklädda. T.ex lackassecoarer "Ojoj, detta är så nytt, sooo bold!" Eh, har sett det där i typ 5 år inom den "alternativa sektorn" Korsetter, snörning och fishnet är inte heller nytt, väldigt old faktiskt. Sen tror tjejerna att dom är så busiga, annorlunda och hårda för dom "vågar" ha lite kajal runt ögat. Oh please, det är inte ens vardagssminkning för the real deal, mesar!
Egentligen rätt bleh att tjata om detta, vad som är tr00 och inte, men det känns sådär att ens stil man trivs med och "gör en speciell" blir poppis en gång om året och när våren kommer är man åter igen en svartklädd, ful idiot i andras ögon. Men sen när brydde jag mig om vad andra tycker?






Klickable

Kommentarer

Spit it out:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0