Le Moulin

Hellu everybody!

Jag tänkte precis skriva "idag har jag.. blabla" Sen insåg jag, fan vad tråkigt! Sen insåg jag även, att jag vill gärna skriva ner vad jag gjort någonstans, så jag minns sen, tänkte nämligen spara bloggen och läsa senare vid ålderns höst. Låter mysigt.

Så! Dagen har varit sådär, hade en riktig fuldag, trots den planerade outfiten. Var även förkyld, det drog ner mig, är fortfarande förkyld. Det var dock roligt att ha en första lektion i ett helt nytt ämne; ljudteknik! Ska bli skitintressant! Ska få spela instrument (som jag är sisådär på) och leka med Cubase. Så om det skiter sig med fotokarriären så får jag mixa eurotechno eller något, till Scooter. Om han inte är död än.

Sen drog jag till stan med vännerna, trots min trötthet och förkylning. Åsa tog två små hål i ena örat. Mycket sött tyckte jag! Sen drog vi runt lite random. Sen kom jag hem och fick ett förtjusande mail! Hade skickat in min lilla "artikel" om Pretzeltown till fotografen som bad om det. Han hade skickat det vidare till någon dam, antar att hon håller i texterna till tidningen. Hon mailade han och han vidarebefodrade det till mig. Hon tyckte min text var utomordentlig, verkade lite förvånad över att jag skrivit den. Hon erbjöd mig även en praoplats om jag kände för det. Hur bra? Jag som har växt upp med utländska föräldrar, inte kan uttala kakao eller skilja på dem och de... Jösses! Det gjorde min dag! Skrift är nämligen inte min starka sida, uttrycker mig bättre med bild, därför jag går i fotolinjen. Men jag är nöjd! Känner hur möjligheternas dörrar öppnas!

Nu regnar det, älskar regn, adjö!


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jag är glad för din skull Isabelle :) Dock tycker jag att mamma är väldigt söt när hon uttalar saker fel och pratar med lite roliga brytningar. Det hade inte varit mamma om hon helt plötsligt började prata ren stockholmska. Då hade jag nog blivit ledsen :P

2010-08-30 @ 21:04:55
URL: http://madous.blogg.se/

Spit it out:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0