Love is a verb

En av mina favorit-tecknare; Mikael Sol har en blogg jag följt länge. Eller han har två stycken rättare bestämt. Hans gamla han inte använder längre Till alla jag legat med är bäst enligt mitt tycke och där skrev han en text. Den träffade mig rätt hårt för det är som att någon fattar exakt hur man tänker. Jag känner likadant. Och jag längtar också!

Läs

"För mig går det rätt långsamt att blir kär. Det tar liksom flera månader. Jag har aldrig blivit så där "det sa bara klick-kär". Det känns som något som bara händer på film.

Överlag tycker jag fiktionen har gett folk en förvrängd syn på det här med kärlek. Säkert en mer förvrängd syn än vad porren gjort för folks idéer om sex.

Jag är inte sån att jag tycker bäst om att vara nykär och att den första tiden man är tillsammans är den bästa i ett förhållande, utan jag gillar när man kommer in i vardagslunket. När man kan prutta inför varandra och fnittra sig hysterisk över det. Eller när man kan gräla i flera timmar om ingenting och hela tiden veta att det kommer bli bra igen. Eller hela den interna referensvärld man bygger upp med den man älskar, där bara ett litet ord eller en blick kan få en att börja tokgarva, eller bli sjukt tänd på ett ögonblick. När man känner varande in och ut och upp och ned, åt alla kanter och håll, men man kan ändå inte sluta förundras över den personen man vaknar med varje morgon.
Det är den kärleken jag tycker bäst om.
En dag är den min igen."

<3

Kommentarer

Spit it out:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0